Okaż Serce

Deklaracja dostępnosci

Fundacja Pomocy Niepełnosprawnym Okaż Serce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dn. 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Strona internetowa jest częściowo dostosowana do wymogów WCAG2.1.

 

Treści niedostępne – pliki pdf. do pobrania (dot. zrealizowanych/nieaktualnych działań)

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:

  • Deklarację sporządzono dnia: 2023-12-18
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-12-18
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
  • Data publikacji strony internetowej: 2023-12-20.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony prosimy o kontakt:

e-mail: biuro@okazserce.pl tel. (42) 678-11-74

 

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej (np. na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.).

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub elementu strony wskazanej w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony.

Skarga powinna zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę,
  • adres (wskazanie miejscowości, ulicy, nr domu i mieszkania) wnoszącego skargę,
  • treść skargi lub wniosku (treść może być wyrażona w sposób dowolny, przy czym istotne jest, aby można było na jej podstawie ustalić przedmiot skargi).

Skargę niezawierającą imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego skargę pozostawia się bez rozpoznania.

Skargę można złożyć też ustnie do protokołu (w tym przypadku protokół podpisany zostaje przez wnoszącego skargę oraz osobę przyjmującą zgłoszenie).

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna : budynek, w którym znajduje się siedziba FPN Okaż Serce jest wolny od barier architektonicznych pionowych oraz poziomych (budynek parterowy), oznakowany, w podwórzu Fundacji są zapewnione miejsca parkingowe, korytarze i pomieszczenia są dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (nie dotyczy pomieszczeń gospodarczych i archiwum). Siedziba fundacji znajduje się w centrum miasta, można dojechać komunikacją miejską, bardzo blisko znajdują się przystanki: tramwajowy i autobusowy, do budynku wchodzi się z poziomu gruntu.

Na wniosek osoby niepełnosprawnej FPN Okaż Serce zapewnia kontakt z tłumaczem języka migowego osobiście lub online, zapewniamy możliwość kontaktu ze wsparciem tłumacza-przewodnika. Zachowana jest dostępność telefoniczna w godz. pracy biura oraz poprzez komunikator internetowy, e - mail, fax oraz listownie. Osobom niedowidzącym mogą bez przeszkód towarzyszyć psy przewodnicy.